Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tak mě mami okradli!

„Dej si hlavně bacha na kabelku,“ vtloukala mi pravidelně do hlavy mamka. „Prosim tě,“ odfrkla jsem vždycky. Kdyby se mi do ní snad někdo pokusil dostat, tak to přeci hned poznám, a pak bude nebohý kapsář ještě rád, že nejsem zrovna dobrá v běhu a černý (a vůbec jakýkoli) pásek v karate mi zatím uniká.

Houby! Nepoznala jsem nic a toho, že mám kompletně vybranou kabelu, jsem si všimla až v práci. Jasně, že mi až v tu chvíli došlo, proč měl ten chlápek v autobuse přes ruku hozenou bundu, i když bylo pětatřicet ve stínu, a vrážel do mě, i když nejbližší výmol byl na prvním kilometru brněnský dálnice, zatímco my jsme si to razili směrem k ZOO.

V práci jsem samozřejmě ukradenou peněženku, doklady, lesk na rty (oblíbený jahodový!), sluchátka (nefunkční, protože rozbitá) a parfém (podle nejmenovaného dámského časopisu ideální na léto) poctivě obrečela, zavolala do banky, abych blokla přístup na můj už tak vyhublý studentský účet a hrdinně se vydala na služebnu, abych tam minimálně policejnímu prezidentovi vylíčila, jak je ten svět nespravedlivej.

Od představy osobně vyšetřujícího policejního prezidenta jsem upustila ještě v tramvaji, před vchodem na místní oddělení jsem ale počítala alespoň s tím, že si kluci policajtský vezmou k srdci heslo „Pomáhat a chránit“. No, nevím – na služebnu kousek od Karláku tenhle slogan asi ještě nedorazil.

„Dobrý den, co potřebujete?“ vylezl po deseti minutách jeden z osazenstva služebny.

„No, okradli mě v autobuse, tak jsem to přišla hlásit,“ odtušila jsem.

„A co vám vzali?“

„Peněženku, doklady a pár drobností…“

„A TOHLE jste jako přišla hlásit? To si jako myslíte, že ho teď chytneme?! Že teď vyrazíme do ulic a budeme ho nahánět?!“ Div se mi nevysmál do obličeje a já jsem celkem ztuhla.

„No, tak ukradli mi doklady, tak to bych asi hlásit měla, ne?!“

Hodil výraz „Óóó bože, za co mě trestáš, vždyť jsem jen blbej policajt“ a oznámil mi, že pokud opravdu chci sepsat protokol, tak musím DLOOOOUHO počkat, neb teď mají spoooooustu práce. Jestli existuje bobřík za trpělivost, tak by měl Mirek Dušín fakt radost, protože jsem si tam těch dvě stě pět minut poctivě odseděla a s vítězným úsměvem, že se mě tak snadno nezbaví, po třech hodinách nakráčela dovnitř.

„Tak nám popište, jak se to stalo, a co vám vzali,“ zasedl k počítači a začal datlovat…

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Po měsíci mi dorazila červená obálka, že se jim bohužel pachatele prozatím nepodařilo vypátrat, ale že samozřejmě usilovně pátrají dál. Samozřejmostí je také to, že prohledali místo činu a pokusili se zajistit stopy i pachatele dle mého popisu… Usoudila jsem z toho, že na Policii České republiky pravděpodobně zaměstnávají i věštce a jasnovidky, neb v protokolu, který jsem jim na začátku srpna (bohužel) podepsala, nakonec není o místě, kde se to celé stalo ani zmínka, a popis pachatele sloužící policista odmítl s tím, že už je jim stejně na nic, protože je moc pozdě od chvíle, kdy se to stalo.

Jasně, mohla bych to řešit dál a podat pár stížností, ale obíhání úřadů kvůli ukradeným dokladům mě od dalších střetů se státní mocí na dlouho odradilo. Ve frontách jsem v součtu strávila snad několik týdnů, ruka mě od podepisování stohů lejster bolí ještě teď a věčným běháním na poštu jsem si prošoupala dvoje botky.

Jen se tak trochu děsím toho, že budu muset na služebnu jednou zavítat kvůli něčemu vážnějšímu, než je pár stovek v peněžence a doklady, a zase uslyším: „A TOHLE my jako máme řešit?! To si jako myslíte, že je chytneme?“

 

Autor: Lucie Štěrbová | úterý 28.9.2010 0:29 | karma článku: 48,28 | přečteno: 29306x
  • Další články autora

Lucie Štěrbová

Na nízký tlak jedině Tachecí

Trpím na nízký tlak. Doktorka mi už několik let vyhrožuje tím, že mám sklony k „tichýmu omdlívání“. Vždycky říká, ať si dám občas kafe, nebo párkrát vyběhnu do schodů. Jenže já kafe nerada a na běhání jsem líná. Takže si radši párkrát do měsíce pouštím po sedmý večer Fakta na Primě,... protože projev a vystupování hlavní aktérky Barbory Tachecí mi tlak zvedne zaručeně vždycky.

28.1.2010 v 23:38 | Karma: 16,26 | Přečteno: 3116x | Diskuse| Média

Lucie Štěrbová

„A kdo zachrání velryby?!“

Při průchodu vestibulem metra na Florenci si připadám dost často jako lovná zvěř. Kdo má těmito místy párkrát do týdne cestu, určitě ví, o čem mluvím. Obratně se vyhnete slečně rozdávající letáky, svým nasupeným výrazem odradíte prodejce mobilních tarifů všeho druhu, aby vás ze zálohy přepadla jiná slečna nabízející „originální a 100% pravé francouzské parfémy za úžasnou zaváděcí cenu 199 korun“ - mimochodem, kdo k nim někdy čuchal, tak ví, že líp voní snad i Biolit. I tu zvládám setřást. Ale „grýnpísáci“ ... to je jiná liga a občas FAKT DOST neodbytná.

29.10.2009 v 23:47 | Karma: 21,55 | Přečteno: 1416x | Diskuse| Osobní

Lucie Štěrbová

Chcete (něco) provést?

Už jako malej prcek jsem obdivovala slečny průvodkyně na hradech. U pasu měly svazek klíčů, kterým by se nechala rozbít hlava nesympatického návštěvníka, bez zaškobrtnutí chrlily data, jména a názvy měst a znaly odpověď na každou otázku. Mám za sebou tři měsíce průvodcování po budově bývalého Federálního shromáždění – místo svazku klíčů jsem nafasovala magnetickou kartu (a tou hlavu nerozbijete), data a jména jsem první dny jejich učení div nekřičela hrůzou ze spaní a měla štěstí na návštěvníky, kteří ze mě dokázali udělat jedním přesně mířeným dotazem blbečka před celou skupinou – „Slečno, jestli jsem to dobře pochopil, tak tyto částečně předepnuté rámové příčle s parabolickými pásy představují zajímavou alternativu klasických příhradových vazníků, je to tak?“ „Eh?“

24.10.2009 v 16:00 | Karma: 13,83 | Přečteno: 1259x | Diskuse| Osobní

Lucie Štěrbová

Jsem hudební negramot a ignorant – byla jsem totiž na Kabátech!

Každý rok v polovině srpna řeším co koupit taťkovi k narozeninám. Z různých sprejů, vod po holení a kolínských by si mohl založit slušnou živnost, má jich totiž už plnou skříň. Oblečení má pod palcem mamka, čokoláda nebo láhev alka je poslední varianta pro chudáky bez fantazie. Letos to ale bylo o dost jednodušší – Kabát ohlásil „po čertech velkej koncert“ a mě napadlo, že by mohl taťka svoji sbírku cédéček podepřít „live zážitkem“ z koncertu.

14.9.2009 v 1:48 | Karma: 29,05 | Přečteno: 2241x | Diskuse| Kultura

Lucie Štěrbová

Se slušností nejdřív pojdeš

Rodiče mě vychovali, jak nejlíp uměli. Sousedy zdravím, starší lidi pouštím sednout, nekradu, nevraždím, myslím, že osoba, kterou denně po ráno vídám v zrcadle ( „Neznám tě, ale učešu tě!“), patří do kategorie slušných lidí. Jen si ale říkám, jestli to není místo přednosti v dnešní době spíš handicap a já se nevymykám průměru...

11.9.2009 v 23:54 | Karma: 28,04 | Přečteno: 2122x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  20:58

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5666x
Studentka, sportovní redaktorka, copywriter. Na moje články můžete narazit na webu BydlimeKvalitne.cz, na stránkách hokejové Sparty a Pirátů Chomutov.

Cestuju, čtu, sleduju filmy (kvalitní i nekvalitní), poslouchám muziku (spíše nekvalitní:) Snažím se skloubit školu a práci a nezbláznit se z toho :)